מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי?


מה זה יהלום טבעי?    ■    מה זה יהלום מעבדה    ■    מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי?    ■    יהלום טבעי או יהלום מעבדה - מה עדיף?    ■    מה משפיע על מחיר של יהלום?    ■    מה כדאי לבדוק לפני שקונים יהלום ?    ■    מאיפה כדאי לקנות יהלומים?

 

בין אם אתם רגע לפני הצעה מרגשת או שסתם בא לכם לפנק את עצמכם או את הקרובים אליכם במתנה מיוחדת, כדאי שתדעו שיש שני סוגי יהלומים בשוק: יהלום מעבדה ויהלום טבעי. אתם בטח שואלים את עצמכם מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי? איך מבדילים ביניהם ואיזה אחד יותר כדאי לרכוש? אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם (או עבור בחירת ליבכם ).

 

מה זה יהלום טבעי?

יהלום טבעי הוא יהלום שנוצר ללא התערבות אדם. יהלומים טבעיים נוצרים בבטן האדמה כתוצאה מלחץ בקרום כדור הארץ בתהליך שנמשך מיליוני שנים. יהלומים טבעיים הם משאב טבע מוגבל ולכן עם השנים נוצרה הבנה שיש צורך בחלופה מלאכותית. כאן נכנסים לתמונה יהלומי המעבדה.

יהלום טבעי

 


מה זה יהלום מעבדה

 יהלומי מעבדה הם בעצם תוצר של תהליך מבוקר שמדמה את התהליך של יצירת היהלום בטבע. כלומר, נוצרים יהלומים בתנאי מעבדה שמקצרים את תהליך הייצור של היהלומים ממליוני שנים למספר חודשים. בגלל שמדובר בתהליך שנתון לשליטה, ליהלומי מעבדה יש פחות פגמים. ברמה האקולוגית, ייצור יהלומי מעבדה הוא אלטרנטיבה לכריה ולשיבושי קרקע  שפוגעים במשאבי טבע באזורים שונים.

יהלום מעבדה

 


מה ההבדל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי?

זכוכית מגדלת, חיפוש, זכוכית, הגדלהלמרות ההבדל בתהליך הייצור שלהם, מבחינה כימית ופיזיקלית יהלום מעבדה ויהלום טבעי זהים ואפילו מומחי יהלומים מתקשים להבדיל ביניהם ללא ציוד מיוחד. ההבדל הנוסף בין יהלומים טבעיים ליהלומי מעבדה הוא בעליית הערך בעת ההתיישנות. בעוד שיהלומי מעבדה ישארו בעלי ערך זהה, הערך של יהלומים טבעיים ישתנה במהלך השנים.

טבעות יהלום

 


יהלום טבעי או יהלום מעבדה - מה עדיף?

בגדול- זה עניין של העדפה אישית.

יכול להיות שהמקור לסלידה מיהלומים לא טבעיים נמצא במילות תואר כמו "מלאכותי" או "נוצר במעבדה". למען הסר ספק יהלומי מעבדה נחשבים ליהלומים לכל דבר והשימוש בהם הוא נפוץ מאוד.

אז מה הם השיקולים בכל זאתסימן שאלה 

ההבדל המרכזי הוא במחיר. יהלומי מעבדה זולים משמעותית וניתנים לייצור בתהליך קצר ופשוט יחסית. בניגוד ליהלומים טבעיים, ניתן לייצר יהלומי מעבדה בגדלים שונים ובצבעים נדירים שלא קיימים בטבע. כך שאם יש לכם בראש ויז'ן מדויק לגבי צמיד חלומותיכם יש יותר סיכוי שיהלומי מעבדה יעזרו לכם להפוך את החלום למציאות. לעומתם, ליהלומים טבעיים יש ערך גם במשמעותם הסימבולית. אין ספק שטבעת אירוסין בעלת יהלום יחיד במינו ששזור בהיסטוריה בת מיליוני שנים נתפסת לרוב כמחווה הרבה יותר רומנטית. אבל, זה שהחלטתם לכרוע ברך לא בהכרח אומר שאתם חייבים לקרוע את הכיס. ובכלל, אם תשאלו אותנו הערך האמיתי בכל הסיפור הוא בכלל לא בשווי היהלום קריצה.   

יהלומים

 


מה משפיע על מחיר של יהלום?

מחיר מחיר יהלום מושפע מ 4 מרכיבים עיקריים המכונים גם -THE 4C

כוכביתחיתוך CUT - חיתוך היהלום משפיע על האופן שבו האור משתקף דרכו וגורם ליהלום למראה מבריק ומנצנץ.

כוכביתגודל Carat- יהלומים נמדדים ביחידות מידה של קראט.

 כוכביתניקיון Clarity -אם אנחנו כבר בענייני רומנטיקה, אז כדאי לדעת שדווקא ה"פגמים" שנימצאים ביהלום הטבעי הם אלו שמבדילים אותו ומייחדים אותו מיהלום שנוצר בהתערבות אנושית.  בניגוד ליהלומי מעבדה שזהים אחד לשני, יהלומים טבעיים מאופיינים בפגמים חיצוניים ופנימיים. למרות המטאפורה היפה, כדאי לדעת שככל שיהלום טבעי נקי יותר כך הוא נחשב לנדיר יותר (ויקר יותר).

כוכביתצבע Color -ככל שהיהלום יתרחק מצבעו הלבן הטבעי ויראה יותר צהבהב כך השווי שלו ירד.

טבעות יהלום בתצוגה

 


מה כדאי לבדוק לפני שקונים יהלום ?

אז בשעה טובה אחרי לא מעט חיפושים מצאתם שרשרת משובצת יהלומים  שקולעת בול לטעם האישי שלכם. כדי לא להיקלע לשרשרת של תקלות מומלץ לבדוק שהחנות ממנה אתם מתכוונים לרכוש מספקת לכם אחריות על היהלום.

רונן מחברת  EDIAMONDS  ממליץ גם לשים דגש על האמינות, "בשוק של היום יש הרבה מאוד זיופים מוצלחים. למשל, יש כאלה שמשתמשים במוסונייט או באבן זרקון וקוראים לה "אבן מעבדה" מבלי לציין שלא מדובר ביהלום אמיתי. אם נתקלים ביהלום מאוד מאוד זול כדאי להיזהר ולוודא שלא מדובר בזיוף".

כוכב כדי להימנע מזיופים רונן ממליץ לבצע רכישה רק במקום מוסדר למשל בבורסה ליהלומים שנמצאת תחת פיקוח. בנוסף, כדאי לדעת שכל יהלום אמור להגיע עם תעודה  גמולוגית שמאשרת שאכן מדובר ביהלום אמיתי.

שימו לבתעודה גמולוגית היא למעשה אישור מטעם גורם אובייקטיבי אודות סוג וערך האבן. סוגי התעודות הנפוצות ביותר שכדאי להכיר הן ,EGL, IGI ,HRD,GIA.  כל סוג תעודה בעצם מסמל מעבדה אחרת שבודקת את האבנים על פי תקן בין לאומי, ההבדל ביניהם הוא בחומרת הבדיקה והדיוק שבזיהוי. כשמדובר ביהלומים טבעיים,  בדרך כלל תהיה להם עוד תעודה אמריקאית או אירופאית שמוכיחה שאכן מדובר ביהלום שנוצר בתהליך טבעי.  

בעיקרון, אם ביצעתם את הרכישה בעסק מוכר ואמין שנמצא תחת פיקוח של הבורסה ליהלומים אפשר להסתפק בתעודה מטעם העסק עצמו. 

תעודה גמולוגית

 


מאיפה כדאי לקנות יהלומים?

סימן שאלה אז איך תדעו מאיפה הכי כדאי לרכוש? זה די פשוט, מחברה שיש לה את תו האיכות של מידרג TRUST שהוא למעשה היהלום שבכתר בכל מה שקשור לאמינות ומקצועיות. כמו שכבר הבנתם, יהלומים הם עסק יקר, שדורש לא מעט התעסקות והתייעצויות, ובדיוק בגלל זה החלטנו לחסוך לכם את העבודה הקשה ובדיוק בשביל זה יצרנו את תו האיכות של מידרג TRUST.

מה זה תו האיכות של מידרג TRUST אתם שואלים?

פטיש שופטתו האיכות של מידרג לחברות בישראל, המתבסס על שביעות רצון הלקוחות בלבד. רק חברות עם מעל ל-90% שביעות רצון מהלקוחות הקודמים שלהן, יכולות לקבל את התו. התו מתבסס על בדיקה מקיפה ולא מסוננת של לקוחות החברה. כל חוות הדעת נלקחות בשיחות טלפוניות ובכך מאפשרות לכם הלקוחות, להחליט עם מי והיכן לרכוש טבעת אירוסין או עגילים משובצים.

נכנסתם לאתר של חברת יהלומים ותכשיטים  ויש לה את תו האיכות? מעולה! אתם יכולים להיות רגועים ולרכוש ממנה בראש שקט

טלפוןהגעתם לאתרים ללא תו האיכות שלנו?צרו איתנו קשר ואנחנו נבדוק בשבילכם מה הלקוחות הקודמים של החברה חושבים עליה והאם כדאי לרכוש ממנה.